Top menu

11ο Docfest: Όλη η Ελλάδα γεμάτη εικόνες

Γράφει ο Νέστορας Πουλάκος

Ολοκληρώθηκε το 11ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ Χαλκίδας (21-26 Νοεμβρίου 2017), με ένα πλούσιο πρόγραμμα ταινιών τεκμηρίωσης απ' όλη την Ελλάδα. Σταχυολογούμε μερικά highlights.

Mια τρελλή ευθεία (Ρένος Χαραλαμπίδης)

Ο ποιητής και ζωγράφος Γιώργος Κακουλιδης συναντάει τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Ρένο Χαραλαμπιδη, με φόντο τον Παρθενώνα. Ενας εκ βαθέων αυτοσχεδιασμος ελεύθερου συνειρμού καθώς δύει ο ήλιος και έρχεται η νύχτα στον ιερό βράχο.

Ο σκηνοθέτης και ηθοποιός Ρένος Χαραλαμπίδης στήνει την κάμερα σε μία ταράτσα απέναντι από την Ακρόπολη και αφήνει τον ποιητή και ζωγράφο Γιώργο Κακουλίδη σε έναν αυστοσχεδιαστικό μονόλογο ποίησης, ζωής και φιλοσοφίας. Η πείρα χρόνων συμπυκνωμένη σε μια ώρα και κάτι, από έναν εκ των σημαντικών αστών ποιητών της εποχής, τον συγγραφέα της θρυλικής συλλογής ποιημάτων "Λίμπερτυ".

Το δωμάτιο (Μιλτιάδης Χρηστίδης)

Μία ηλικιωμένη γυναίκα που ζει σε ένα ετοιμόρροπο διαμέρισμα στην Αθήνα ετοιμάζεται για την καθημερινή της βόλτα.

Σε παρόμοιο τέμπο με την ταινία του Χαραλαμπίδη, ο νεαρός Χρηστίδης βρίσκει ακόμη ένα ενδιαφέρον πρόσωπο για να στήσει απέναντί του την κάμερά του: αυτή τη φορά δεν είναι μια αναγνωρισμένη προσωπικότητα αλλά μια προσωπικότητα των δρόμων. Η, στα όρια της τρέλας, γιαγιά "βάζει" στο ετοιμόρροπο σπίτι της την κάμερα του νέου σκηνοθέτη για να απλώσει έναν "ανερμάτιστο" μονόλογο περί κοινωνίας, πολιτικής, ανθρώπινων σχέσων και εν γένει... ανθρωπότητας. Ένας ρόλος, μια γραφική φιγούρα, που πολλά από αυτά που λέει είναι αλήθειες, σκληρές και ωμές!

Η απαγορευμένη επίσκεψη (Νίκος Θεοδοσίου)

Ένας οδοιπορικό στις Χούρδες αναζητώντας τα χνάρια του Μπουνιουέλ και τα ίχνη των ανθρώπων.

Ο έμπειρος ντοκιμαντερίστας και ερευνητής Νίκος Θεοδοσίου κινηματογραφείο το οδοιπορικό στα βουνά της Ισπανίας και συγκεκριμένα στην επαρχία Xούρδες. Ο Θεοδοσίου επιχειρεί μια αντίστιξη της εποχής του ντοκιμαντέρ του Μπουνιουέλ που "ανέδειξε" την περιοχή στη δεκαετία του '30 ("Γη χωρίς ψωμί") με τη σημερινή, αναδεικνύοντας άγνωστα περιστατικά και λεπτομέρειες. Οι "τεχνικές" του Μπουνιουέλ, η προγενέστερη ταινία του φιλοβασιλικού Πάου αλλά και ο τρόπος που αντιμετωπίζουν οι σημερινοί κάτοικοι εκείνη την ενοχλητική δημοσιότητα, παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον. Έλαβε το β' βραβείο καλύτερης ταινίας καθώς κι εκείνο της Πανελλήνιας Ένωσης Κριτικών Κινηματογράφου.