Top menu

Μ. Τσαρέα: "Tα σεμινάριά μας είναι μια όαση στον αγώνα για την επιβίωση"

νημερτής

Συνέντευξη στον Νέστορα Πουλάκο

Συνομιλήσαμε με τη Μαίρη Τσαρέα, Θεατροπαιδαγωγό - Perfomer - Δασκάλα Σωματικού θεάτρου - Παντομίμας - Εκπαιδεύτρια Ενηλίκων στα Δημόσια Ι.Ε.Κ., που διοργανώνει αυτή την περίοδο 4μηνο κύκλο σεμιναρίων στο Θεατρικό Παιχνίδι-Παντομίμα-Ψυχοκινητικό Παιχνίδι και το πώς μπορούμε πρακτικά να το χρησιμοποιήσουμε στον παιδικό σταθμό και στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, στον Πολυχώρο Nimertis Action Art (Αγάθωνος 6 Μοναστηράκι).

Μιλήστε μας για τα σεμινάρια που διοργανώνετε αυτήν την περίοδο;
Τα σεμινάρια αφορούν όλους όσους ασχολούνται με την Εκπαίδευση, τη Δημιουργική Απασχόληση, το Θεατρικό Παιχνίδι, την Ψυχική Υγεία (Ειδική Αγωγή - Ψυχολογία) των παιδιών-εφήβων-ενηλίκων.

Πού στοχεύουν τα εργαστήριά σας;
Τα εργαστήρια έχουν στόχο σε πρώτο επίπεδο να ''ξεκλειδώσουν'' τους ενήλικες ώστε να μπορούν να δουλέψουν με τα παιδιά και σε δεύτερο επίπεδο να τους παρέχουν ουσιαστικές γνώσεις μέσα από τα παιχνίδια, τις τεχνικές του Θεατρικού Παιχνιδιού, της Παντομίμας, της Κινησιολογίας, της Δημιουργικής Γραφής, με το απαραίτητο παιδαγωγικό υλικό ώστε να μπορούν να δουλέψουν πάνω σε οποιαδήποτε θεματική είτε ως παιδαγωγοί είτε ως εμψυχωτές.

Πείτε μας μερικές από τις πιο χαρακτηριστικές εμπειρίες σας από μαθήματα που κάνατε τα προηγούμενα χρόνια;
Ως πιο καλές εμπειρίες ήταν εκείνες που έχουν έρθει άτομα τα οποια είχαν πρόβλημα να ανοιχτούν μπροστά σε κόσμο, και μετά το σεμινάριο να αισθάνονται πιο ανοιχτοί και να αλλάζει η σχέση τους, όχι μόνο με τα παιδιά αλλά και με τους ανθρώπους γύρω τους - τα παιδιά από την ομάδα του περιοδικού δρόμου Σχεδία μου λέγανε οτι για αυτούς είναι μια "όαση" τα σεμινάριά μας στον αγώνα που δίνουν για την επιβίωση, 

Τα τελευταία χρόνια έχουν "δαιμονοποιηθεί" τα σεμινάρια στη χώρα μας. Γιατί πιστεύετε ότι γίνεται αυτό, ποια είναι γνώμη σας αλλά και πού πιστεύετε ότι οφείλεται αυτή η έκρηξη των σεμιναρίων;
Δεν θεωρώ ότι είναι κακό που υπάρχουν πολλά σεμινάρια, άλλωστε ο κάθε ενήλικας καλό είναι να μπαίνει στη λογική της Δια βίου Μάθησης, γιατί έτσι ενημερώνεται - αποκτά καλύτερες προοπτικές δουλειάς, γίνεται καλύτερος επαγγελματίας. Σαφώς υπάρχουν και καλά και λιγότερο καλά σεμινάρια, θέλει λίγο ψάξιμο και προσοχή. Ακόμη και εγώ κάνω μετεκπαίδευση, μια φορά το χρόνο, για να ενημερώνομαι. Είναι καλύτερο να έχεις πολλέε επιλογές.

Από την εμπειρία σας, θεωρείτε ότι είναι επαρκείς οι γνώσεις που προσφέρουν τα σεμινάρια πάνω στο αντικείμενο με το οποίο καταπιάνονται;
Η γνώση είναι κάτι που δεν τελειλωνει ποτέ. Ένα σεμινάριο θεατρικού παιχνιδιού, για να καλύψει τις συγκεκριμένες θεματικές πρέπει να είναι τουλάχιστον 35-40 ωρών, και κυρίως να μην είναι γενικόλογο.

Είχατε παρακολουθήσει κι εσείς ανάλογα εργαστήρια κατά το ξεκίνημά σας;
Όταν αρχισα να εκπαιδεύομαι, έκανα ετήσια σεμινάρια, ενώ στην παντομίμα ο κύκλος ήταν διετής.

Είστε κι η ίδια πρωτίστως δημιουργός. Πώς βιώνετε αυτή τη σχέση με τους επίδοξους "συναδέλφους" σας;
Ο δάσκαλος είναι ευχαριστημένος όταν τον ξεπερνούν οι μαθητές του. Χαίρομαι πάρα πολύ όταν βλέπω να βρίσκουν δουλειά και φυσικά όταν γίνονται και οι ίδιοι δημιουργοί. Πολλοί μαθητές μου με παίρνουν και ζητούν συμβουλές ή οδηγίες ακόμη και μετά από χρόνια, και είναι πολύ γλυκό.